BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

YA ALLAH selamatkanlah rakanx2 ku

Monday, January 31, 2011

hati nie tiber mahu menangis membace tentng apa yang berlaku disana ...YA ALLAH selamatkan lah mereka YA ALLAH .. semoga mereka selamat YA ALLAH ..mereka lah insan yang telah ENGKAU pilih utk menuntut ilmu disana supaya dapt memberi manfaat kepada manusia sekeliling mereka dngn menggunakan ilmu mereka .. YA ALLAH ....

rujukx2 lah disinie dan juga disinie

mengenai mereka smua ...nie sebagai rujukan jikalau salah maep lah kerena nie jer ak leh tolong
untk tau perkembangan mereka

alhamdulilah, syukur ^_^"

Friday, January 28, 2011

Waahhh baru jer seminggu memegang jawatan perwakilan pelajar namun kerja dah berlambak ...walaupun majlis watikah perlantikan belum terlaksana ag ... tapi tak pela nie leh menjdi pengalaman baru buat ak .. pengalaman yang dpat mendewasakan ak...yang menjadikan ak seorang pemimpin yang beribawa ...

tugas pertama yg ak terima ialah menjdi ajk majlis pergrusan pelajar baru ( MPPB) ... Walaupun hanya sehari ak bertugas namun kepenatannyer mmg tersa ..memg menguji kesabaran kerna menguruskan abg x2 n akakx2 KPLI ..berbagai kerenah yg ak lihat ...kelakar pun ade ..tak kering gusi ak wktu kat sner ... tugas ak bermula dngn merwat abg kpli yg berdarah akibat dri gigtan lintah ... upenyer drah yg keluar 2 tak berhnti dari pagi sampai lah petg ..ak dah panik sb darah tak berhenti keluar tapi alhamdulilah lah selang setngah jam darah mula berhnti ..

malam lak ak menjdi bidan terjun sb mnjdi hakim pada malam kebudayaan MPPB.. malam 2 ak tak kering gusi ..bergelakx2 jer dari pada start majlis hingga habis majlis ..ak memg respet kat mereka smua sb wat persmbahn yang paling mantop sekali !!! ..syabas ak ucapkan !!! esok nyer ak pulang ker maktab..malam nyer lak USRAH JPP... banyk perkara berbangit ..skunk baru bermula tugas ak ..ak dah mendapat beberpa kerja yg ak kene wt ... heheh actly sbnarnyer selain USRAH JPP ade agenda lain yg penting yakni meraikan bufday AKMAL JAMALLUDIN @ AKMAL POLAND...hohoho memg kelakar habis laa waktu 2 ... ak hmpir tgk akmal poland menagis ... skit jer ag ..HOHOHO.. anywhere kepda AKMAL POLAND semoga panjang umor buat kamu...

sok paginyer ak terlibat lak penutupan majlis MPPB .. hohooo..memg penat siot .. mcmx2 ak jadi ..PA M.C laa.. ajk DEWAN la ...AJK JEMPUTAN laa .. AJK PRTOKOL laa mcmx2 ag ...hohoho..penat memg penat tapi takpe ak SUKA !!! sb leh menjdi pengalaman buat ak sebagai EXCO AKADEMIK .. n penat 2 ak pulang ke rumah.. n wktu pulang kerumah pelbagai ragam yg terjadi ... heheh yg nie biarlah rahsia :P

k laa smpai snie sahaja coretan ak .. InsyaALLAH pasnie ak smbut balik ..ok ASSALAMUALAIKUM



pengalaman baru ak di snie ^_^

Monday, January 17, 2011

Alhamdulilah bersyukur ku ke Hadrat ILLAHI kerana memberi ak peluang untuk hidup ag pada hari nie ..YA ALLAH ku bersyukur dengn rezeki yang ENGKAU curahkan kepada ku .. Ak tahu setiap aper yang berlaku pasti ade hikmah nyer ..ak redha dengan apa yang berlaku .. YA ALLAH ,ENGKAU tunjukkanlah ak jalan yang lurus YA ALLAH jalan yang membawa ak mengenal siapakah diriku yg sebnarnya .. YA ALLAH sinarilah hati ku ini dengn nur chaya mu YA ALLAH ..sinarilah hati ku yg kelam gelap gelita ini.. YA ALLAH jika umur ku sudah sampai ker penghujung nyer ENGKAU tempatkanlah ak di dlam syurga MU YA ALLAH...YA ALLAH dosax2 ku ibrat pepasir di pantai .... begitu banyak dosa ku yang telah ak lakukan ..Ku mohon akn dapat di ampunkan ..

perit ranjau kehidupan ak ,ak tempuh ngn segala kekuataan yang di pinjam kan oleh MAHA PENCIPTA kepada ak ..suka, duka ,perit, manis ak hadapi n ak telan semahunyer ..ak berharap setiap apa yang berlaku menjadi pengalaman dan iktibar kepada ku ..dari kecik hingga dewasa ak telan semahu nyer segala perit manis kehidupan dan berbekalkan pengalaman ku yang lalu ..ak berani kan diri ku untuk memliki sesuatu yang sudh lama menjdi kehidupn seharian ku yakni menjadi pemimpin ..tahun 2011 melakar sejarah buat hidp ku kerna terpilih menjadi salah seorg di dlam jawatnkuasa perwakilan pelajar utnuk tahun 2011 .. nie bermula garax2 budak kelas ku yg memaksa ak namun akhirnyer ak sendri yang decide utk join ..

akhir ak menang bertanding namun di tangga kelima shaja ..alhamdulilah bersyukur sesgt ...memiliki jawatan sebesar membuat ak gugup walaupun sbum ini banyak jawatan telah ak pegang sama ada kecik mahupun besar .. namun ak memohon agar ak dapat menjalankan tugas dengan smpurna ..kerana seberat-berat tanggunjawab adalah amanah .. YA ALLAH ak memhon agar di pemudahkan segala urusan ku, tenangkanlah hatiku ketika menjalankan tugas dan eratkanlah ukhwah ku bersama -sama rakan sejawatan ku dan berkatilah perjuangan kami ...AMIN ^_^

g00dbye 2010 ..welcome 2011(^_^)

Thursday, January 6, 2011

assalamualaikum ...tahun 2010 tahun yang banyak mengajar ak tentang kehidupan,tentang sifat kesabaran ,kesetiaan,ketenangan,dan mcm x2 ag ker laa ..hehehhe...namun memg benar tahun 2010 ini tahun memberi peringatan kepada ak ..bermula dengan kemalangan yang telah hampir meragut "hidup ku" ..kemalangan yang tidak di sengajakan ..namun i2 lah kemalangan pertama buat ku spenjang umor hidup ku.. sampai sekarang kesan nyer masih terasa ag .. ak tak leh bersukan dgn agresif dah .. kerana lukax2 kemalangan dahulu masih belum sembuh ag..

seterusnyer kisah muet yang bersangkut paut dengn kemalangn yang berlaku bagi ak nie mungkin pembalsan buat ak .. ak terima dengn redha nyer seterusnyer allahyarhamah mak cik ku yang telah menghadap ALLAH selepas sebulan kaki ku accident .. mungkin nie menguji kesabran ak ... ak cube terima nyer dengan hati yang terbuka.. ak redha ngn aper yang berlaku .. seterusnya nie yang paling menyedihkan buat ak ..setelah 6 bulan ak reda dari tangisan.. ak kembali ag menagis ..air mata ku dari seblum nie membeku skunk telah cair kembali ..ak redha ..ak mengerti ak tau nie semula telah ditakdirkan semula nie telah ditentukan ..ak redha dengan semua yang berlaku ..

seminggu selepas ak puas menangis ak ditimpa kemalangn yang membuat ak terlantar dirumah selama sebulan .. ak hanya duduk dirumah sahaja dengan " kasut simen" ku apa kan daya ..nie terjadi sewaktu bermain futsal .. disebabkan kemalangan nie lah ak terlepas perkhawinan akak lina ( nama sebenar nur amalina ) yang bertarikh 18.12 .2010 .. waktu nie ak telah berjanji mahu hadir namun disebabkan ak masih ag memakai " kasut bersimen " ak tak dapat hadir ..namun pada hari perkhawinan akak lina ak wish laa kat fb tanda ak tak lupa weeding akak lina ^.<

sekarang dah 2011 .. ak harap taun nie taun mengembirakan ak ..ak berharap air mata nie dapatlah beku smula.. ak tak mau kesedihan menyelubungi ak .. seperti nasihat terakhir abag usrah ku yakni abg shahrel buat ku seblum kami berpisah "arep ,jagn sedihx2 dah " ..insyaALLAH ak akn cuber untuk mengembirkan hati nie dngn sebaik mungkin ..sepanjang mAsa AL-QURAN lah peneman sewaktu ak suka mahupun duka di kala ade seorang ag peneman SAHABAT ku yang tidak putusx2 memberi semangat buat ku .. thanks ABG SHAHREL, DAK NUR AQILAH, adek angkat ku SHASHA..itu shaja yang ak ungkapkan ..

ok lah nie sahaja buat sementara waktu nukilan ak .. mahu beredar dulu .. k assalamualaikum