BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

kenangan bersama ^_^

Friday, June 24, 2011


assalamualaikum.. apakabo smua ??? sihat ... semoga sihatx2 laa ... alhamdulilah minggu mppb dah habis dah.. sepanjang minggu nie ak banyak pelajari banyak bnde ..sepanjang seminggu nie membuat diriku bertambah matang... seminggu ak dapat mengenal apa 2 ertinya seorang sahabt dan apa 2 ertinya seorang kawan.. minggu nie banyk membantu ku mengenal sapa diriku sebnrnya..membantu ku mengenal siapa dibelakang tabir yang membntu ku sewaktu ak dalam kesusahan.. ak hanya mampu mengucap terima kasih yang tidak terhingga ..semoga ALLAH membalas jasa kalian semua.. terutamanya penolong ak ..WAN SHAFAWATI ..terima ksih berbanyak kerna banyak korbankan masa untuk menolong dan membantu sepanjang minggu ini ... terima kasih banyakx2 ..terima kasih gak kepada ajk ak HAFIZU AIMAN yang banyak menolong.. ak tak tau laa clau die tak ade ..mesty porak peranda ag setiap majlis.. terima kasih berbanyak..

tak lupa jugak kepada SCHASCHA YOUNG ,AFIQ HAMIZAN ,HARIE KERY dan ARIFF yang juga banyak membantu .. ak tau pengorbanan yang kamu lakukan tidak dapat ku balas dengan apa pun.. hanya yang mampu ak lakukan semoga ALLAH membalas jasa bek kalian semua semoga kalian di tempat di kalangan manusia yang soleh dan solehah..AMIN


naib exco ku

wan shafawati ^_^


ajkx2 ku yang " sengal"

Muhammad Hafizu Aiman Jusoh

aiman ^_^

Schascha Young

schascha^_^


Muhamad Afiq Hamizan Norizan

afiq^_^


Ariff Idzzuddin Zuki

ariff^_^

Hairie Kery

hairie kery ^_^

senyum ^_^..

Saturday, June 11, 2011


Lirik Senyum – Malique & Najwa

Senyum senyum senyum
Senyum senyum

Verse
Kacak luar
Kacak dalam
Kacak dengar sini
Kalau saya senyum
Awak mesti senyum sekali
Kalau kita senyum
Semua orang berjangkit
Bila semua orang senyum
Dunia tiada penyakit

Chorus
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
Tak perlu kata apa-apa
Senyum
tak perlu kata apa-apa

Akhirnya sempurna tiga album pertama
Bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
Dah ku kata ku takkan henti sampai tua bangka
Kalau habis abjad aku rap dengan angka
Satu dua tiga anugerah diterima
Oh itu tahun lepas tahun ini cuma dua
Tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
Ditertawakan oleh anakku Inca Medina

Oh Inca Medina orang secantik nama
Cantik luar cantik dalam cantik macam mama
Hati macam grandmanya anginnya macam papa
Kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
Sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
Nyanyi balik lagu ayat lama ayat mama
Wanita hari ini jaga sensitiviti
Kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus

Ay buai tinggi-tinggi sampai ke puncak awan
Dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
Aku bukan rupawan aku bukan jutawan
Tapi aku punya satu senyuman yang menawan

Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
Dengar kata hati perasaan jangan dilawan
Kalau takut mula-mula kita boleh berkawan
Duduk dulu biar ku belanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
Apa rasa jadi cantik kacuk cina pakistan
Apa rasa jadi seksi suka tak diperhatikan
Apa rasanya terima bertubi-tubi puji-pujian

Tu boleh pun senyum cantiknya gigi
Sepuluh markah penuh seharusnya ku beri
Wanita hari ini harus pepandai puji
Kalau dia jual mahal boleh cuba lagu ini

Ay cantik luar cantik dalam cantik dengar sini
Kalau cantik senyum cantik mesti cantik lagi
Senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
Kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Ulang Verse
Ulang Chorus
Ulang Verse

Senyum :)

fuhh penat sementara ^_^

Sunday, June 5, 2011


assalamualaikum..hye smua ..apakabor ..sihat ??
harapx2 semua sihat sejahtera hndaknyer ^_^..
cuti semester dah seminggu dah habis ..
tgl ag dua minggu ag seblm pulang ker maktab ...banyk bnde dah ak wt waktu cutinie .. antaranya lepak ngn member dua hari berturutx2 ( maapla tarak ade gmbar )..karoke ngn mereka , wt aktiviti seekers laa.. hahahah lawakx2 ..
selain itu ak ade laa wt aktiviti yg maner ak mmg nak wt ..harapx2 berjaya..dah sepruh jalan dah nie ^_^.. heheheheh

n last sekali ialah aktiviti mengemas rumah ..huahauhhau... tibex2 lak cuti kali nie ak rajin semacm .. habis rumah nie ak kemas ..depan belakang ,kiri kanan dan sebagainya .. mmg cuti kali nie memg dipenuhi dengn aktiviti ...walaupun penat tapi ak sgt suka ..namun bile nak hujungx2 nie ak kene laa rest sb pas nie byk ag ak kene wt kat maktab .. memikul tugas yang begitu berat ^_^


tertibex2 rindui lak rasenyer...^_^

Monday, May 30, 2011

assalamualaikum ..apakabor smua ..sihat ..harapx2 semuanya sihat belaka .. alhamdulilah skunk daku di rumah selepas berjuang selama dua minggu di ipg kerana peperiksaan .. namun walaupun dirumah daku tak dapat nak bergiat aktif kerana secara tibe x2 badan ak dilawat penyakit demam .. dah hampir tiga hari ak baring jer di atas katil ...takpe laa nak wt macm nee .. harapx2 dapat la cepat sembuh sb ak terasa rindu lak kat aktiviti lama ak ..

ak suka sgt aktiviti seni mempertahankan diri ..clau leh nak cube semua yang ade kat dunia nie .. namun apakan daya .. ak hanya sempat cuber dua sahaja seni bela diri ini ..taekwondo dan juga silat .. alhamdulilah taekwondo ak dah hampir tahap tertinggi namun silat mase di anggap ibarat "mangga muda"....


di snie diri ini berkongsi sedkit tentang seni mempertahankan diri ..
Seni pertahankan diri (wikipedia ) (martial art) merupakan satu kesenian yang timbul sebagai satu cara seseorang itu mempertahankan diri. Ia merupakan kaedah berlawan tradisi dengan atau tanpa senjata dan selalunya tanpa menggunakan senjata api atau senjata moden yang lain. Seni bela diri telah lama wujud dan pada mulanya ia berkembang di medan pertempuran sebelum secara perlahan-lahan apabila peperangan telah berkurangan dan penggunaan senjata moden mula digunakan secara berleluasa, seni bela diri mula berkembang di kalangan mereka yang bukannya anggota tentera tetapi merupakan orang awam.

Boleh dikatakan seni bela diri terdapat di merata-merata di dunia ini dan hampir setiap negara mempunyai seni bela diri yang berkembang sama ada secara tempatan atau diubah suai daripada seni bela diri luar yang meresap masuk. Sebagai contoh seni silat adalah seni bela diri yang berkembang di negara ASEAN dan terdapat di Malaysia, Indonesia, Thailand, dan brunei.

Bagaimanapun kemudahan perhubungan dan komunikasi yang ada pada masa ini memudahkan perkembangan idea dan seni bela diri tidak lagi terhad di tanah asalnya tetapi telah berkembang keseluruh dunia.

Seni bela diri juga terbahagi kepada beberapa jenis daripada seni tempur bersenjata tajam, senjata tidak tajam seperti kayu, dan seni tempur tangan kosong. Di antara jenis-jenis seni bela diri yang popular adalah seperti berikut :-

  1. Silat
  2. Taekwondo
  3. Judo
  4. Karate
  5. Wushu
  6. Kendo
  7. Aikido
  8. Kalaripayat
  9. Silambam
  10. Kung fu
  11. Tomoi

oleh demikian ak harap agar cutix2 ini dapat ak manfaatkan sepenuhnya .. walaupun dah lama ak tinggl kan namun jiwa dan tenaga masih ag bersemat dalam diri ini ^_^....selain itu ada beberpa tips yang mahu saya kongsi kan bersama x2 ^_^..

Berikut adalah tip yang boleh digunakan untuk mempertahankan diri.

Jerit sekuat hati

Apabila anda merasa kurang selamat, apa yang perlu anda lakukan adalah menjerit sekuat hati. Ini akan membuatkan penjenayah tersebut panik dan merasa was-was untuk menyerang anda.

Jika penjenayah mengacukan senjata seperti pisau atau pistol ke arah anda dari dalam kereta, lari jauh dari kenderaan itu dan pada masa yang sama menjerit. Ia mungkin akan membuat penjenayah melarikan diri.


gambar hiasan


Gunakan kekuatan tangan

Jika penjenayah menghampiri anda, genggam kedua-dua belah tangan dengan sekuat hati dan tumbuk bertubi-tubi pada muka penjenayah.

Anda juga perlu bertindak segera dengan menendang kemaluan penjenayah atau titik-titik yang boleh melemahkan diri seperti mata dan lutut.

Jangan perhatikan satu bahagian tubuh penjenayah sahaja. Sebaliknya lihat secara menyeluruh dan perhatikan mana-mana bahagian yang boleh diserang. Sebagai contoh, jika penjenayah memakai subang, tarik subangnya sekuat hati.

Apabila penjenayah tunduk kesakitan, anda boleh lari sambil meminta pertolongan.

Teknik 'kunci kaki'

Jangan sesekali membuka kaki lebih luas jika berdepan dengan penjenayah. Ini memberi peluang kepada mereka untuk menjatuhkan anda.

Jika anda sedar ada dinding berhampiran, sasarkan penjenayah ke arah dinding dan humbankannya.

Jangan panik

Sekiranya anda sedang berjalan, jangan berkelakuan seolah-olah anda mudah menjadi sasaran seperti berjalan sambil tunduk ketakutan dan sebagainya. Tampilkan diri sebagai seorang yang berani.

Usah pakai barang kemas yang terlalu menonjol untuk mengelak perhatian penjenayah.

Sekiranya bertarung dengan penjenayah, elakkan membuat tendangan atau tumbukan dalam keadaan panik atau menutup mata.

Cuba tenangkan diri dan fikir apa yang harus anda lakukan.

Penyembur mata

Paling penting, sediakan pewangi semburan (dalam botol kecil) atau semburan lada setiap masa di dalam beg tangan anda. Ancaman bahaya boleh datang pada bila-bila masa. Justeru, sentiasalah membuat persediaan.

gmbar hiasan

Gunakan apa juga objek

Gunakan apa sahaja objek di sekeliling untuk mencederakan penjenayah. Sama ada kunci kereta, kasut, batu, kayu, payung atau sebagainya. Anda juga boleh bersedia dengan kunci kereta saat memasuki tempat letak kereta.

gmbar hiasan

gmbar hiasan

Jangan mudah menyerah kalah

Jika masih dalam keadaan sedar, lawan dan serang balik. Jangan sesekali menyerah kalah. Salurkan seluruh tenaga pada tangan dan kaki anda untuk mengelakkan anda dicederaka

sinie ade beberapa link yang leh andax2 smua wt sebagai rujukan dan panduan agar dapat di manfaatkan suatu hari t ..



selmat mencuber ^_^"

exam ^_^

Friday, May 13, 2011


Assalamualaikum .. hye semua ..
selamt tgh hari .. ^_^ harap semua sehatx2 belaka ..
alhamdulilah akhirnya dapat gak daku pulang ke rumah seblum periksa ...ak pulang mahu mintak restu dari ibu n bapa ku seblum periksa..
ak harap exam kali nie ak dapat wt yang terbek..
insyaALLAH ak akan usahakan sebek mungkin ^_^..
kepada sahabat sepejuangan ku ..kuatlah semangat kamu semua untuk menghadapi perkra umum terjadi dalm diri seorang pelajar ..
memg dah lumrah bergelar pelajar..
semoga kalian berjaya ..sesamalah kita berjuang ..walaupun perjuangan kali ini bukanlah mengangkat senjatax2 yang bisa membunuh namun senjata yang bisa mngubah dan mncorak kehidupan kita ..
tenanglah diri anda semua hadapi peperiksaan kali nie ... banyakkan berdoa,bertwakal kepada ALLAH S.W.T yang MAHA PENCIPTA .. ^_^

sayang ibu ...selamat hari ibu ^_^

Monday, May 9, 2011

assalamualaikum ....harapx2 tak terlmbat laa nak wish selamat hari ibu .. ibu yang melahirkan ak..ibu yang memberi makan dan minum .. ibulah peneman ku di saat suka mahupun duka ..ibu selamat hari ibu .. semoga ALLAH memberkati ibu di dunia dan akhirat .. wan mendoakan ibu senantiasa gmbra kerana kegembiran ibu adalah kegembiraan wan dan kesedihan ibu adalah kesdihan wan ..

ertinya:ya allah ampunilah!! bagiku segala dosaku dan juga dosa dua ibu bapakku dan kasihanilah mereka keduanya sebagaimana mereka memelihara dan mendidikku dimasa kecil.

ibu ku syang ^_^


Ibuku

Ibu
Setiap deras degupan jantungku
Engkau mampu merasanya
Ketika aku:
Sedih
Gembira
Gelisah
Naluri ibumu
Bagaikan sebati dalam diriku

Ketika aku sedih
Kaulah ubat kepada duka laraku
Menceriakan dan menghakis
Perasaan yang melunturkan
Semangatku

Ketika aku gembira
Engkau juga turut berkongsi
Kegembiraan yang menyinari saat
Aku hidup di muka bumi ini
Sebagai manusia

Pabila gelisah menyelubungi jiwaku
Engkau masih bersamaku
Menolong menyelesaikan
Masalah yang tak sudah-sudah mengusutkan
Perjalanan hidupku

Ibu
Selagi hayat dikandung badan
Aku akan sentiasa mendampingimu
Membelai dan menjagamu hingga ke hari tua

Ibu
Aku tahu kasih sayang yang kucurahkan kepadamu
Tak setanding kasih sayang ibu kepada anaknya
Namun, terimalah keikhklasanku
Untuk menyayangi
Insan yang mulia ini


ummiku sayang

Memancar sang suria
menyinar cahayanya
begitulah berseri
wajah ummi ku sayang

Aku sayang ummi
ummi ku sayang ummi
sayang sayang ummi
ummi ku sayang

Walaupun ummi letih
mengasuh kami ini
namun masih tersenyum
menyejukkan hati

Aku sayang ummi
ummi ku sayang ummi
sayang sayang ummi
ummi ku sayang

Bila pulang sekolah
ummi sambut kami
sembahyang sama ummi
alhamdulillah

Aku sayang ummi
ummi ku sayang ummi
sayang sayang ummi
ummi ku sayang

Ummi ku sayang kaulah serikandi
berkorban selalu untuk kami
ummi ku sayang kau ibu mithali
semoga ALLAH kan berkati

Aku sayang ummi
ummi ku sayang ummi
sayang sayang ummi
ummi ku sayang

Memancar sang suria
menyinar cahaya nya
begitulah berseri
wajah ummi ku sayang

Aku sayang ummi
ummi ku sayang ummi
sayang sayang ummi
ummi ku sayang

Tajuk Nasyid : Ummiku Sayang
Artis : Soutus Sofwa


teringat zamanx2 muda ^_^

Thursday, May 5, 2011

Sekolahku

Album : Satu Tekad
Munsyid : Unic
http://liriknasyid.com


Bertahun lama aku meninggalkan
Laman sekolah yang penuh kenangan
Memori indah mengusik di jiwa
Suka dan duka dalam memburu cita

Masih terbayang kenakalan teman
Usik mengusik bersenda gurauan
Kini setelah kita berjauhan
Semuanya itu menjadi kerinduan

Tetap segar dalam ingatan
Kali pertama berkenalan
Senyuman mesra menyimpulkan
Tali persahabatan

Hingga kini masih ku simpan
Kata semangat buat bekalan
Pesanan guru menyalakan
Obor penyuluh kejayaan

Dan di sinilah tempat ku berlari
Jatuh tersungkur bangun kembali
Biar diranjau onak yang berduri
Semuanya tak ku peduli

Terkadang cinta jadi permainan
Namun di situ ku temu iktibar
Makin ku sedar erti kehidupan
Tak semudah yang difikirkan

Hingga kini masih ku simpan
Kata semangat buat bekalan
Pesanan guru menyalakan
Obor penyuluh kejayaan

Dan di sinilah tempat ku berlari
Jatuh tersungkur bangun kembali
Biar diranjau onak yang berduri
Semuanya tak ku peduli

Terkadang cinta jadi permainan
Namun di situ ku temu iktibar
Makin ku sedar erti kehidupan
Tak semudah yang difikirkan

Oh sekolaku, kau amat ku rindu
Tempat bermula ku menimba ilmu
Jasanmu guru mendidik daku
Namamu harum di dalam ingatan
"You're my lovely school, I love you, I miss you"

Assalamualaikum ^_^




assalamualaikum..apa khabar semua harap semua sihatlah .. alhamdulilah akhirnya dpat juga diriku membersihkan habukx2 kat blog ak nie... sudah lama ku tidak jenguk .. yela mane tak nyer semenjak jadi perwakilan nie memanjang jer sibuknyer .. namun ku usahakan juga untuk wt yang terbek untuk diriku...

sebenarnya banyak dah terjdi semenjak 4 bulan ak jadi perwakilan nie .. banyak kisah suka dan duka yang ak lalui.. yang duka ku jadikan iktibar buat ku dan kisah yang suka lak akn ak semadikan di sebagai kenangan terindah ku.. ak cube menjadi yang terbek..

ak senantiasa pegang katax2 abg fesi ak wktu ak form 2 yakni " pimpinlah orang yang kamu pimpin seperti mana kamu suka dipimpin dan janganlah kamu pimpin orang yang kamu pimpin sperti mane kamu tidak suka dipimpin". katax2 inilah yang menjadi pegangan ku semenjak dari MRSM hinggalah sekarang.. jawatan perwakilan dan jawatan ak semasa di MRSM dulu tidak jauh bezanya.. apa yang ak wt masa ak jawat jawatan di MRSM banyak ak aplikasikan di sinie..

sekunk ak dah 4 bulan menjadi perwakilan tinggal 5 bulan lagi sebelum masanya tamat.. ak akan cuber sedaya upaya ak untuk kutip setiap pengalaman yang ada sewaktu menjadi pewakilan pelajar ini . kerana bagiku inilah peluang yang pasti tidak akan berulang kembali..

kepada sahabatx2 satu organisasi dengan ak ..ak mahu minta ampun dan maep jika sepanjang 4 bulan kita bersama pernah diri ini menguris hati kamu semua... bak kata orang tuax2 "tak kenal maka tak cinta"..dan kepada rakan sekelas ku .. kemaafan dipinta jika perangai ak mula berubah dan menyakitkan hati kalian ..ak pinta kalian paham ak tugs ku.. bukan ku mahu begitu.. jadi maeplah jika ada tersilap kata..

Bermulanya kenangan dalam kehidupan ak

Thursday, February 17, 2011

Assalamualaikum,semoga hari nie lebih bek dari semlam..semoga kenangan lama membuat kita menjadi matang dalam meneruskan kehidupan kita sebagai murabbi yg dikasihi ALLAH S.W.T..semoga apa yg dikerja oleh kita akn mendapat ganjaran pahala yang begitu banyak dan berharap apa yg dikerjakan itu adalah dari hati yg ikhlas..YA ALLAH permudahkanlah urusan diriku YA ALLAH ..

Tahun 2011 telah memberi kenangan buat diriku ,walaupun tahun 2011 baru menjangkau bulan yg ke 2 namun peristiwax2 mahupun kenangan x2 lama menjdi diriku begitu bermakna .."berMAKNA" i2 yg kita nak tau .. hehehehehe

naik jer cuti tahun baru cina 2011 , ak dah mula sibuk dengan aktiviti JPP ak .. yela mane taknyer ak di lantik menjadi ajk protkol untuk perhimpunan yg akan datg ,perhimpunan yg besar gak sb ade 3 event yg BESAR ..memg la agak bz namun ok gak .. best memg best cumer penat jerLA ... selama seminggu memerahx2 otak daku bagi menguruskan pelancaran majlis watikah dan minggu maulidur rasul nie

sblum menjelang ari perhimpunan BESAR nie ak telah " terjoin " dalam satu event yg besar gak di PUTRAJAYA .. pda asalnyer dak kelas lain namun heheh..beselah owg "suka " menyibuk ..
event nie mengenai forum yg menceritakan tentang HARAMNYER SAMBUT VALENTINE DAY ..Dlm event besar i2 ,moderator nyer adalah FAHRIN AHMAD yaknie pelakon yg agak femes laa gak .. selain itu ,imam muda yaknie ASYRAF pun jua terlibat .. memg best laa wktu 2 .. tapi yg paling best laa ak dapat bersua muka ngn mereka secara berdepan.. ak " TERPILIH " menjdi penaya soalan utk forum tersbut n memerlukan kolaborasi bersmax2 moderator dan juga penceramah .. nie merupkan kali pertma ak bersua muka dng ARTIS ..agak kelam kabutnyer ..

sewaktu majlis blum start ag ,kami bertiga berbincng mengenai soalan yg hendak di utarakan memg gugup ak mase 2..majlis mula agak lewat sikit ... sewaktu majlis ak tnngu part ak .. sehingga part ak mahu kan bertanya .. ak mara kehadapan .. pergh memg mengeletar kaki ak .. luruh kaki ak nie .. Yela masuk tb KOT ,n mase ini ramai owg tgk perghh ..mase 2 mcmx2 surah ak bace nak tenangkan hati nie ..dupdapdudap jntung ku .. takot ak wt silap ker ..i2 yg ak takot 2.. takpela.. pada mulanyer ak ok jer berada di hadpan ..relax jer berckap menggunakan MIC .. tapi bile nak masuk yg sebtuinyer ak dah gementar satu badan ..jantung yg berdenyut kencang tadi mula menunjukkan peningkatan ..perghh .. berdiri dihadapan secara FORMAL lak memg ak FAIL..tambhx2 pakai MIC stand ..ag laa ..ak telah mengutarakn soalan tentang " APAKAH PERANAN MURABBI DALAM MEMBNDUNG GEJALA VALITINE NIE DARI TERSEBAR "

ak rase time 2 ak agak kelakar n kelakar ..HAHAHA ntah laa tpi clau mahu tgk kelakar ker tak mai laa kita usha hari jumaat nie pada kul 10 malm di tb 1 ..tgk jgn tak tgk ..heee^_^


P/S : Citer akan disambung bile next post ..citer tentng MAJLIS WATIKAH PERLANTIKKAN

YA ALLAH selamatkanlah rakanx2 ku

Monday, January 31, 2011

hati nie tiber mahu menangis membace tentng apa yang berlaku disana ...YA ALLAH selamatkan lah mereka YA ALLAH .. semoga mereka selamat YA ALLAH ..mereka lah insan yang telah ENGKAU pilih utk menuntut ilmu disana supaya dapt memberi manfaat kepada manusia sekeliling mereka dngn menggunakan ilmu mereka .. YA ALLAH ....

rujukx2 lah disinie dan juga disinie

mengenai mereka smua ...nie sebagai rujukan jikalau salah maep lah kerena nie jer ak leh tolong
untk tau perkembangan mereka

alhamdulilah, syukur ^_^"

Friday, January 28, 2011

Waahhh baru jer seminggu memegang jawatan perwakilan pelajar namun kerja dah berlambak ...walaupun majlis watikah perlantikan belum terlaksana ag ... tapi tak pela nie leh menjdi pengalaman baru buat ak .. pengalaman yang dpat mendewasakan ak...yang menjadikan ak seorang pemimpin yang beribawa ...

tugas pertama yg ak terima ialah menjdi ajk majlis pergrusan pelajar baru ( MPPB) ... Walaupun hanya sehari ak bertugas namun kepenatannyer mmg tersa ..memg menguji kesabaran kerna menguruskan abg x2 n akakx2 KPLI ..berbagai kerenah yg ak lihat ...kelakar pun ade ..tak kering gusi ak wktu kat sner ... tugas ak bermula dngn merwat abg kpli yg berdarah akibat dri gigtan lintah ... upenyer drah yg keluar 2 tak berhnti dari pagi sampai lah petg ..ak dah panik sb darah tak berhenti keluar tapi alhamdulilah lah selang setngah jam darah mula berhnti ..

malam lak ak menjdi bidan terjun sb mnjdi hakim pada malam kebudayaan MPPB.. malam 2 ak tak kering gusi ..bergelakx2 jer dari pada start majlis hingga habis majlis ..ak memg respet kat mereka smua sb wat persmbahn yang paling mantop sekali !!! ..syabas ak ucapkan !!! esok nyer ak pulang ker maktab..malam nyer lak USRAH JPP... banyk perkara berbangit ..skunk baru bermula tugas ak ..ak dah mendapat beberpa kerja yg ak kene wt ... heheh actly sbnarnyer selain USRAH JPP ade agenda lain yg penting yakni meraikan bufday AKMAL JAMALLUDIN @ AKMAL POLAND...hohoho memg kelakar habis laa waktu 2 ... ak hmpir tgk akmal poland menagis ... skit jer ag ..HOHOHO.. anywhere kepda AKMAL POLAND semoga panjang umor buat kamu...

sok paginyer ak terlibat lak penutupan majlis MPPB .. hohooo..memg penat siot .. mcmx2 ak jadi ..PA M.C laa.. ajk DEWAN la ...AJK JEMPUTAN laa .. AJK PRTOKOL laa mcmx2 ag ...hohoho..penat memg penat tapi takpe ak SUKA !!! sb leh menjdi pengalaman buat ak sebagai EXCO AKADEMIK .. n penat 2 ak pulang ke rumah.. n wktu pulang kerumah pelbagai ragam yg terjadi ... heheh yg nie biarlah rahsia :P

k laa smpai snie sahaja coretan ak .. InsyaALLAH pasnie ak smbut balik ..ok ASSALAMUALAIKUM



pengalaman baru ak di snie ^_^

Monday, January 17, 2011

Alhamdulilah bersyukur ku ke Hadrat ILLAHI kerana memberi ak peluang untuk hidup ag pada hari nie ..YA ALLAH ku bersyukur dengn rezeki yang ENGKAU curahkan kepada ku .. Ak tahu setiap aper yang berlaku pasti ade hikmah nyer ..ak redha dengan apa yang berlaku .. YA ALLAH ,ENGKAU tunjukkanlah ak jalan yang lurus YA ALLAH jalan yang membawa ak mengenal siapakah diriku yg sebnarnya .. YA ALLAH sinarilah hati ku ini dengn nur chaya mu YA ALLAH ..sinarilah hati ku yg kelam gelap gelita ini.. YA ALLAH jika umur ku sudah sampai ker penghujung nyer ENGKAU tempatkanlah ak di dlam syurga MU YA ALLAH...YA ALLAH dosax2 ku ibrat pepasir di pantai .... begitu banyak dosa ku yang telah ak lakukan ..Ku mohon akn dapat di ampunkan ..

perit ranjau kehidupan ak ,ak tempuh ngn segala kekuataan yang di pinjam kan oleh MAHA PENCIPTA kepada ak ..suka, duka ,perit, manis ak hadapi n ak telan semahunyer ..ak berharap setiap apa yang berlaku menjadi pengalaman dan iktibar kepada ku ..dari kecik hingga dewasa ak telan semahu nyer segala perit manis kehidupan dan berbekalkan pengalaman ku yang lalu ..ak berani kan diri ku untuk memliki sesuatu yang sudh lama menjdi kehidupn seharian ku yakni menjadi pemimpin ..tahun 2011 melakar sejarah buat hidp ku kerna terpilih menjadi salah seorg di dlam jawatnkuasa perwakilan pelajar utnuk tahun 2011 .. nie bermula garax2 budak kelas ku yg memaksa ak namun akhirnyer ak sendri yang decide utk join ..

akhir ak menang bertanding namun di tangga kelima shaja ..alhamdulilah bersyukur sesgt ...memiliki jawatan sebesar membuat ak gugup walaupun sbum ini banyak jawatan telah ak pegang sama ada kecik mahupun besar .. namun ak memohon agar ak dapat menjalankan tugas dengan smpurna ..kerana seberat-berat tanggunjawab adalah amanah .. YA ALLAH ak memhon agar di pemudahkan segala urusan ku, tenangkanlah hatiku ketika menjalankan tugas dan eratkanlah ukhwah ku bersama -sama rakan sejawatan ku dan berkatilah perjuangan kami ...AMIN ^_^

g00dbye 2010 ..welcome 2011(^_^)

Thursday, January 6, 2011

assalamualaikum ...tahun 2010 tahun yang banyak mengajar ak tentang kehidupan,tentang sifat kesabaran ,kesetiaan,ketenangan,dan mcm x2 ag ker laa ..hehehhe...namun memg benar tahun 2010 ini tahun memberi peringatan kepada ak ..bermula dengan kemalangan yang telah hampir meragut "hidup ku" ..kemalangan yang tidak di sengajakan ..namun i2 lah kemalangan pertama buat ku spenjang umor hidup ku.. sampai sekarang kesan nyer masih terasa ag .. ak tak leh bersukan dgn agresif dah .. kerana lukax2 kemalangan dahulu masih belum sembuh ag..

seterusnyer kisah muet yang bersangkut paut dengn kemalangn yang berlaku bagi ak nie mungkin pembalsan buat ak .. ak terima dengn redha nyer seterusnyer allahyarhamah mak cik ku yang telah menghadap ALLAH selepas sebulan kaki ku accident .. mungkin nie menguji kesabran ak ... ak cube terima nyer dengan hati yang terbuka.. ak redha ngn aper yang berlaku .. seterusnya nie yang paling menyedihkan buat ak ..setelah 6 bulan ak reda dari tangisan.. ak kembali ag menagis ..air mata ku dari seblum nie membeku skunk telah cair kembali ..ak redha ..ak mengerti ak tau nie semula telah ditakdirkan semula nie telah ditentukan ..ak redha dengan semua yang berlaku ..

seminggu selepas ak puas menangis ak ditimpa kemalangn yang membuat ak terlantar dirumah selama sebulan .. ak hanya duduk dirumah sahaja dengan " kasut simen" ku apa kan daya ..nie terjadi sewaktu bermain futsal .. disebabkan kemalangan nie lah ak terlepas perkhawinan akak lina ( nama sebenar nur amalina ) yang bertarikh 18.12 .2010 .. waktu nie ak telah berjanji mahu hadir namun disebabkan ak masih ag memakai " kasut bersimen " ak tak dapat hadir ..namun pada hari perkhawinan akak lina ak wish laa kat fb tanda ak tak lupa weeding akak lina ^.<

sekarang dah 2011 .. ak harap taun nie taun mengembirakan ak ..ak berharap air mata nie dapatlah beku smula.. ak tak mau kesedihan menyelubungi ak .. seperti nasihat terakhir abag usrah ku yakni abg shahrel buat ku seblum kami berpisah "arep ,jagn sedihx2 dah " ..insyaALLAH ak akn cuber untuk mengembirkan hati nie dngn sebaik mungkin ..sepanjang mAsa AL-QURAN lah peneman sewaktu ak suka mahupun duka di kala ade seorang ag peneman SAHABAT ku yang tidak putusx2 memberi semangat buat ku .. thanks ABG SHAHREL, DAK NUR AQILAH, adek angkat ku SHASHA..itu shaja yang ak ungkapkan ..

ok lah nie sahaja buat sementara waktu nukilan ak .. mahu beredar dulu .. k assalamualaikum